Serie A-tips: 11. CATANIA

kl. 19:15:48, 2011-08-30

 

 

11. Catania

Grundad: 1908

Spelar på Angelo Massimino

Ifjol: 13:e

Tränare: Vincenzo Montella

 

Spelare in: Federico Moretti (Ascoli), Paulo Regula (Vitória Setúbal), Keko (Atlético Madrid), David Suazo (Inter), Gonzalo Bergessio (St. Étienne), Mario Paglialunga (Rosario), Davide Lanzafame (Palermo), Pietro Terracciano (Nocerina), Nicola Legrottaglie (Milan), Sergio Almiron (Juventus)

 

Spelare ut: Matías Silvestre (Palermo), Takayuki Morimoto (Novara), Raphael Martinho (lån, Cesena)

Stjärnor: Suazo, López, Lanzafame

Håll koll på: Keko

 

Kommentar: ”Matías Silvestre ut? Jisses, nu faller de ihop, sicilianarna!” Nja, jag tror inte det. Mycket viktig självklart och det kommer att märkas. Men – jag tror att Catania hade hamnat ännu högre med Silvestre i laget. Det här är i själva verket jag som sänker mina förväntningar på Palermos antagonister. Jag tror att ”det lilla flygplanet” – Montella, kan göra riktigt bra saker i Catania.

 

Argentinarna Ledesma, Gomez och Maxi Lopez är tongivande och väldigt, väldigt bra. Jag tror även att spanska ynglingen Keko, om han får chansen, kan komma att spela till sig en starttröja. Det är alltid svårt att tippa en serie innan mercaton är avslutad. Skulle Catania nu tappa Maxi Lopez, som det ryktats mycket om, krävs en stor värvning för att mitt tips inte ska kännas som fullständigt sinnessjukt.

 

Silvestre tungt tapp, ja. Även Morimoto har varit bra, och saknas. Men Davide Lanzafame, David Suazo och gamle Legrottaglie kan styra upp den här skutan till en stabil mittenplacering, dessutom Sergio Almiron in från Juventus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0