Om mitt tips av Serie A

kl. 15:32:12, 2011-08-27

Då spelarnas strejkhot blev verklighet i Serie A kände jag mig tvungen att få ur mig abstinensen på något sätt.

Så i väntan på La Ligas premiär nu i helgen har jag ägnat nätterna (förlåt, kära sambo) åt att sammanställa alla klubbars transfers (inte 100%, har säkerligen missat en del - påpeka gärna det!) samt skrivit ner mina tankar om varje lag. Hade gärna gjort detta även om La Liga, men nu blev det lite väl sent påkommet. Får bli till nästa år.

Research-material har varit massvis med bloggar/hemsidor/twitterkonton/tidningar. För att nämna några så har Svenska Fans Italien-sidor varit en viktig informationskanal. Även Wikipedias transfersidor om Serie A och Medici på Fotbollskanalen har gett bakgrundsinformation.

Med "håll kol på" vill jag lyfta yngre spelare jag tror kan få sitt genombrott i år. Självklart är det väldigt svårt att spekulera då skador och petningar kan komma emellan. Men spelarna jag lyfter har potential. Kul också om folk med mer insyn i respektive lag vill peka på andra spelare de anser vara än mer lovande.

Räknar nu ner bakifrån under ett par dagar. Kommentera gärna, oavsett om ni håller med eller är skeptiska. Jag finns även på twitter som @LeopoldStrand (se till höger).

Jag kommer även att fortsätta skriva under säsongen om både La Liga och Serie A på bloggen.

Nog nu. Nu åker vi.

/Leopold Strand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0